„MŁODA KREW RATUJE ŻYCIE”
Ogólnopolski Turniej Szkół Ponadgimnazjalnych, Policealnych i Pomaturalnych
oraz Uczelni Wyższych w Honorowym Krwiodawstwie
Cele konkursu:
- wzmocnienie działalności młodzieżowych Klubów HDK PCK
- utworzenie nowych Klubów HDK PCK na terenie szkół i uczelni
- zachęcenie uczniów i studentów do popularyzowania idei honorowego oddawania krwi
- poszerzenie grupy honorowych dawców krwi o młodzież uczącą się
- promocja honorowego krwiodawstwa w społecznościach lokalnych;
- integracja szkolnych i uczelnianych środowisk młodzieżowych.
Adresaci konkursu:
Konkurs przeznaczony jest dla pełnoletnich uczniów szkół ponadgimnazjalnych, policealnych i pomaturalnych oraz studentów uczelni wyższych.
Organizatorzy
- na szczeblu lokalnym – Zarządy Oddziałów Rejonowych PCK, Rejonowe Rady HDK PCK, Zarządy Oddziałów Okręgowych PCK, Okręgowe Rady HDK PCK oraz Publiczna Służba Krwi.
- na szczeblu centralnym – Krajowa Rada HDK PCK, Zarząd Główny PCK.
Warunkiem uczestnictwa w Turnieju jest zgłoszenie szkoły/uczelni przez jej dyrekcję/władze w uzgodnieniu z samorządem uczniowskim/studenckim, na formularzu zgłoszenia.
Każda szkoła/uczelnia przystępująca do Turnieju wyznaczy jedną osobę - koordynatora, której zadaniem będzie zbieranie danych na temat liczby krwiodawców oraz ilości krwi przez nich oddanej i przekazywanie tych informacji do Zarządu Oddziału Rejonowego PCK.
Zakończyła się XIII edycja Turnieju Szkół Ponadgimnazjalnych, Pomaturalnych, Policealnych i Uczelni Wyższych w Honorowym Krwiodawstwie pod hasłem „Młoda Krew Ratuje Życie”.
W dniu 5 sierpnia 2016 r. w siedzibie ZOO PCK w Szczecinie Komisja w składzie:
1. Marek Rak – przewodniczący Komisji Problemowej ds. Honorowego Krwiodawstwa,
2. Jerzy Bochenek – wiceprzewodniczący Komisji Problemowej ds. Honorowego Krwiodawstwa
3. Mirosław Mazurek – członek Komisji Problemowej ds. Honorowego Krwiodawstwa,
po zapoznaniu się z wynikami uzyskanymi przez szkoły wyłoniła laureatów na szczeblu okręgowym XIII edycji Turnieju w poszczególnych kategoriach szkół i wg zróżnicowanych kryteriów oceny.
